Så var det fredag igen

Idag är det IDOL, tycker om IDOL undra vad man ska titta på när IDOL är slut hmm.

Idag ska jag försöka mig på att julpynta samt baka och så måste jag hänga tvätt, handla och vattna blommorna, mina stackars blommor börjar se ledsna ut nu.
 
Ikväll får vi besök ska bli trevligt har dock inte bestämt vad jag ska bjuda på än, det blir nog kyckling.

oj nu skriker David måste hjälpa han.











PS Heja Robin!!!


Så blev det grönt

Jag som hade tänkt åka pulka i helgen, hoppas på mer snö till helgen.

Idag var jag i Vetlanda och skulle köpa mat, men det hanns inte med, så det får bli i morgon efter öppna förskolan.
Jag hittade en julklapp till "säcken" vi får se om den uppskattas.

David hade kissat ner sig i går, men idag hade han klarat sig och gick och kissade och var SÅ duktig fram tills dess att de gick ut och fröknarna glömde att sätta på han blöja och då kissade han ner sig...stackarn.

David är hos Julia nu han vilje följa med henne hemefter att vi hade kört lite; Julia sa nej, men ni skulle ha sett hundögonen, de kunde hon inte säga nej till så han fick följa med.

Det blev inget...

...fika idag, alla som skulle komma blev sjuka lite trist, men vi tar det någon annan dag.

Inatt har det kommit snö, inte så mycke men kanske 1 dm eller nått sånt, hoppas att det kommer så pass mycke snö så man kan åka pulka, det har man ju inte gjort på år och dar, sist jag åkte pulka tror jag var när david var liten.

Idag ska vi på kvartsamtal med båda dagisbarnen ska bli kul att höra vad de har att säga.

David hade ingen blöja på sig till dagis idag undrar hur det har gått?

Måndag...

Idag var jag och badade med lilleman, allt går jätte bra (han ÄLSKAR att bada) trots att han kanske har sovit i max 20 minuter sen halv sex ( badet är halv 11) MEN när vi är färdiga och ska sjunga hejdå sången då, då kräks han. Bara lite och det var troligtvis för att han hade druckit för mycket vatten men jag tyckte ändå att det var lite pinsamt med tanke på att jag hade sagt när vi kom att "det var länge sen han kräktes nu".

Ja så kan det gå, nu sover han, har gjort det sen vi kom hem vid1 tiden. Jag är SÅ glad att jag har andningslarmet.

Emmie är med mormor till ljungby, hon har pratat så mycket om att åka dit, för hon vet ju inte vilken färg Ljungby har :-)

Ska städa nu får besök i morgon på morgonen så jag hinner inte göra det då. 

Hon är för rolig

När vi bakade så hjälpte Emmie mig att pensla bullarna, men så tog ägget slut...

-Mamma ägget är slut.
-Ta ett nytt då
Emmie går fram till kylen och tar fram ett nytt och sen "sätter" hon sig på ägget och säger
-Mamma jag är en hona, jag väntar på att ägget ska komma.

Jag trodde på allvar att jag skulle dö av skratt.

Bak, bak och åter bak

Idag ska jag baka bullar och chokladcigarrer, har bakat maränger men de blev inge bra hade nog fel temperatur på ugnen.
Om jag hinner ska jag även göra köttbullar annars blir det nog imorgon.

Imorgon ska barnen till dagis nu har de varit hemma i 1 1/2 veckor nu behöver de gå till dagis.

När jag var ute förrut så höll jag på att få frysskador fy vad kallt det var och det blåste iskalt

Nä ska baka bullar nu, nu nr de har jäst färdigt.

Morning!

Idag har vi (läs jag) börjat dagen med att bli ner bajsad 2 gånger, torkat bajs på golven, rumpor och badkar.
Jag har även hunnit med att bli ner kissad inte så kul.'
Sitter i en filt som klänning, Emmie tyckte den var jättefin och undrade vart jag hade köpt den *fniss* högsta mode nästa kanske.

Ska nu äta frukost och sen ut och gå med grannen.

Sofie ringer dig på måndag efter babysimmet vid ca 12 e det bra.

Nu fungerar den!!

Nu helt outof theblue så kan jag logga in igen på min gamla blogg, bara för att jag fixade en ny, med Stefans mail och allt, undra vilken jag ska behålla...några förslag någon.


Plus Sofie jag tror att det är för att han har valt vissa låtar som jag gillar.
Skulle jag ha ringt dig igår? Puss

Bakat

Idag har jag och Emmie bakat lussebullar och pepparkakor.

Jag gjorde en dubbelsats lussebullar för jag tänkte att "det går nog åt" men gud vad lussebullar det blev, vi har nu så att det räcker till nästa jul.

Trött är jag iaf. Bakar nog bullar i morgon istället för idag.

God morgon!

Robin fick vara kvar och det var ju bra (röstade bara en gång igår), synd på Anna men hon var inte så bra som hon var på uttagningen.

Ska äta frukost nu tror att Stefan har gjort ordning varm choklad.

Nu e jag hemma igen...

Jag hittade ett par skor till David (som man för övrigt INTE vill ha med sig i en affär) de kostade 300 kronor på rean.
Wille han fick oxå ett par skor, få se om han kan ha dem.

Annars så är vi bortbjudna ikväll, undrar om vi hinner hem till IDOL eller om jag måste spela in det hmm...

Hejar lite i smyg på Robin, heja heja.

Välkommen till min nya blogg!

Nu ska jag försöka att bli bättre på att blogga, min förra blogg strejkade :-)

Idag ska jag till Vetlanda och köpa skor till David han har bara ett par gummistövlar stackarn.


RSS 2.0